sobota, 31 października 2015

Bułki - dynie




Bułki w kształcie dyni są tak zabawne, że umilą każdy poranek. Przepis zaczerpnęłam z blogu „Moje wypieki”. Zmniejszyłam ilość cukru i dodałam odżywcze pestki z dyni. Bułki piekę zawsze w większej ilości i część z nich zamrażam.

Składniki na 20 bułek:
720 g mąki pszennej chlebowej
28 g świeżych drożdży
250 ml mleka
2 jajka
90 g masła
1 ½ łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
4 łyżki pestek z dyni

Do dekoracji:
1 jajko
1 łyżka mleka
20 migdałów

Roztopić i przestudzić masło. Zrobić rozczyn z mleka, drożdży i cukru. Wyrobić ciasto z mąki, rozczynu, jajka, soli i purée z dyni. Kiedy składniki się połączą, dodać masło. Ciasto wyrabiać aż do momentu, gdy będzie miękkie i elastyczne. Pod koniec wyrabiania dodać pestki z dyni. Włożyć ciasto do miski, przykryć ją folią spożywczą lub lnianą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości, na około 1,5 godziny.

Ciasto krótko wyrobić rękami. Podzielić na 20 części. Uformować okrągłe bułeczki, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Lekko spłaszczyć i zrobić promieniste nacięcia sięgające aż do blachy, zostawiając środek bułeczki w całości, wolny od nacięć. Przykryć lnianą ściereczką i odstawić na 20 minut w ciepłe miejsce. 

Obciąć ostre końce migdałów. Przed włożeniem do piekarnika posmarować bułki jajkiem roztrzepanym z mlekiem. W środek każdej bułki włożyć migdał, nacięciem do góry.

Piec w temperaturze 190°C przez około 15-20 minut, aż się zezłocą (piekłam na trzech poziomach z dolną grzałką i termoobiegiem). Wystudzić na kratce.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz