wtorek, 27 października 2015

Domowa przyprawa do piernika




Domowa przyprawa pozwala cieszyć się dokładnie takim smakiem pierniczków, ciast oraz deserów, jakiego oczekujemy. Wykorzystałam przepis z "Moich wypieków", zmieniając go dosyć radykalnie. Usunęłam pieprz, bo nie lubię pikantnych pierników, i goździki, których nie znoszę. Zmniejszyłam ilość imbiru, zwiększyłam – anyżu i dorzuciłam nieco ulubionych ziaren kolendry. 

Najlepiej zacząć od znalezienia silnego mężczyzny, który zgniecie w moździerzu laski cynamonu i gwiazdki anyżu ;) Jeśli takiego nie ma pod ręką, można użyć przypraw mielonych, jednak będą one  nieco mniej aromatyczne.

50 g kory cynamonu
5 g suszonego imbiru
15 g ziaren kardamonu zielonego
10 g zmielonej gałki muszkatołowej
10 g ziela angielskiego
10 g gwiazdek anyżu
10 g ziaren kolendry

Kardamon wyłuskać z osłonek. Korę cynamonu i gwiazdki anyżu utłuc w moździerzu. Dodać do nich resztę składników i zmiksować niemal na pył w blenderze kielichowym.

Przechowywać w szczelnie zamkniętym naczyniu w ciemnym miejscu. Moja przyprawa po roku nadal wspaniale pachnie.
 




Inspiracja: Domowa przyprawa do piernika, blog Moje wypieki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz