niedziela, 31 lipca 2016

Deser z truskawek w likierze z kruchym wierzchem według Gina D'Acampa



To przepis na smaczne, szybkie i średnio kaloryczne co nieco ;) Co prawda chudy jogurt, który widniał w recepturze Gina, zastąpiłam greckim, ale za to zmniejszyłam o połowę ilość cukru. Tak chyba jest bardziej zdrowo ;) Zamiast czterech łyżek likieru Cointerau dałam amaretto, redukując ilość trunku. Jeśli chcecie, aby deser był bardziej elegancki, możecie wygładzić powierzchnię jogurtu i rozlać karmel na całej powierzchni. Sama się tym nie przejmowałam, szczególnie że jak na pięknym zdjęciu w książce Gina i tak nie będzie wyglądał ;) Trzeba by ubić truskawki, schować w magiczny sposób sok z alkoholem i zmniejszyć ilość jogurtu. Różdżki to ja nie mam ;) 

350 g truskawek
sok z ½ pomarańczy
2 łyżki amaretto
350 g gęstego, greckiego jogurtu

50 g drobnego cukru
1 łyżka zimnej wody

Z truskawek usunąć szypułki, pokroić owoce na połówki lub ćwiartki. Rozłożyć je do czterech szklaneczek lub pucharków, zalać sokiem z pomarańczy i amaretto.

Na jasną patelnię wsypać cukier i wlać wodę. Delikatnie podgrzewać, mieszając łyżką, aż cukier się rozpuści. Zwiększyć ogień i przestać mieszać. Jeśli to konieczne, można delikatnie przechylać patelnię, jeśli cukier nierówno się karmelizuje. 

W czasie, gdy cukier się karmelizuje, szybko nałożyć jogurt do pucharków. Gdy karmel zrobi się złocisty, zdjąć patelnię z ognia. Poczekać chwilę, aż zawartość przestanie wrzeć i ostrożnie wylać karmel na jogurt.

Odstawić deser na 10 minut, aby karmel przestygł, i podawać.


Inspiracja: Gino D’Acampo, Smaczna i zdrowa kuchnia włoska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz