niedziela, 6 listopada 2016

Lody z syropem klonowym i orzechami pekan


Aromatyczne lody z syropem klonowym i pekanami zawsze kojarzą mi się z jesienią. Robię je przynajmniej raz w roku, tym razem podałam je na urodzinach mojego syna :) Dodatkowo chlusnęłam do pucharków odrobinę sosu czekoladowego zrobionego według tego przepisu. Orzechy pekan, bardziej delikatne niż włoskie, można podprażyć i posiekać, a potem wymieszać z masą lub — co wolę — odłożyć do dekoracji.

200 ml mleka
3 żółtka
30 g cukru
300 ml śmietany kremówki
180 ml syropu klonowego
100 g orzechów pekan

Sparzyć jajka. Podgrzać w rondlu mleko. W tym czasie w misie robota ubić żółtka z cukrem, aż staną się jasne i puszyste. 

Wlać żółtka do mleka i, ciągle mieszając, podgrzewać na niewielkim ogniu, aż masa lekko zgęstnieje i zacznie oblepiać łyżkę (nie może się zagotować). Zdjąć rondel z ognia i szybko wlać do niego śmietanę oraz syrop klonowy. Przestudzić masę, a potem schłodzić ją w lodówce przez kilka godzin.

Orzechy podprażyć na patelni, przestudzić i posiekać, a potem wymieszać z masą lub zostawić do dekoracji. Wyrobić lody w maszynie, następnie przełożyć je do pojemnika i włożyć na kilka godzin do zamrażarki. (Można też lody — w przypadku braku maszyny — od razu włożyć do pojemnika i umieścić w zamrażarce, miksując je po godzinie i trzech godzinach od tego momentu.)


Inspiracja: blog Moje wypieki.


Akcję Orzechowy Tydzień zorganizowała autorka blogu Tak sobie pichcę...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz