niedziela, 13 listopada 2016

Lekki tort czekoladowy z orzechami i owocami


Bardzo lubię ten torcik. Jest niezwykle efektowny, a robi się go szybko i łatwo. Przepis znalazłam na blogu „Moje wypieki”, ale wprowadziłam pewne zmiany. Figi zastąpiłam rodzynkami, używam wyłącznie gorzkiej czekolady, a przede wszystkim zrezygnowałam z kremu z mascarpone. Zamiast niego przygotowuję leciutką jak chmurka czekoladową bitą śmietanę.

Ciasto:
6 białek
szczypta soli
185 g cukru
125 g zmielonych orzechów laskowych
50 g rodzynków
50 g suszonej żurawiny
100 g gorzkiej czekolady

Krem:
3 łyżki kakao
3 łyżki wrzątku
250 ml śmietany kremówki
4 łyżki cukru pudru

Dekoracja:
50 g posiekanej czekolady

W misie robota na bardzo dużych obrotach ubić białka ze szczyptą soli. Zmniejszyć obroty i po łyżce dodawać cukier. Znów zwiększyć obroty i ubijać kilka minut, aż beza będzie gęsta, śnieżnobiała i błyszcząca. 

Czekoladę posiekać w przystawce do robota z dużym nożem lub zetrzeć na tarce. Dodać do bezy wszystkie składniki, które pozostały i wymieszać masę delikatnie, ale dokładnie szpatułką.

Przełożyć bezę do tortownicy o średnicy około 20-22 cm, wyłożonej na dole i po bokach papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 170° C przez 1 godz. (piekłam w górnej komorze z włączoną górną grzałką i termoobiegiem).

Delikatnie przełożyć na kratkę i zostawić do całkowitego ostudzenia.


W malutkim garnuszku rozmieszać wrzątek z kakao, aby pozbyć się grudek. Odstawić do wystudzenia. 

W misie robota ubić śmietanę z cukrem pudrem, a następnie dodać kakao i wymieszać szpatułką, starając się robić to delikatnie, aby kremówka nie opadła.

Posmarować górę bezy kremem i posypać startą czekoladą.



Akcję Orzechowy Tydzień zorganizowała autorka blogu Tak sobie pichcę...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz