wtorek, 28 listopada 2017

Czekoladowy tort z dżemem z borówek brusznic


Jeśli uwielbiacie gorzką czekoladę, to przepis dla Was ;) Tort jest gorzki i bardzo sycący. Można z niego wykroić wiele kawałków i nie ma problemu z przechowywaniem go w pokojowej temperaturze przez kilka dni. Gotowy marcepan, który miał być rozwałkowany, zastąpiłam domowym. Dodałam nawet ze dwie łyżki amaretto więcej, aby łatwiej go rozprowadzić na dnie formy. Szwedzi proponowali posypanie tortu kakao, ale uznałam, że to byłaby przesada, użyłam cukru pudru. Witek był zachwycony, moim skandynawskim czekoladowym ulubieńcem pozostaje kladdkaka.

75 g masła
110 ml śmietany kremówki
300 g gorzkiej czekolady (70% kakao)
225 g dżemu z borówek brusznic
kakao lub cukier puder do dekoracji
olej

Spód tortownicy o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia, a wewnętrzny brzeg obręczy olejem. Dno wyłożyć świeżym marcepanem, ugniatając go palcami. Piec przez około 20 minut, aż się ładnie przyrumieni w temperaturze 175°C (użyłam górnej komory piekarnika z włączoną górną grzałką i termoobiegiem).

W rondlu rozpuścić masło, a następnie dodać do niego śmietanę i zagotować. Czekoladę połamać na drobne kawałki i dodać do masy. Mieszać, aż do rozpuszczenia się czekolady i powstania jednolitej masy. Dodać dżem z borówek brusznic i wymieszać. Wylać masę na upieczony spód i schłodzić przez 3-4 godziny. 

Udekorować kakao lub cukrem pudrem i podawać.


Inspiracja: Jedzenie gotowe!


Akcję Kuchnia skandynawska prowadzi autorka blogu Mops w kuchni.

2 komentarze:

  1. Myślę, że to przepis dla mnie, bo uwielbiam gorzą czekoladę, a dodatek tego dżemu z brusznic to musi być strzał w 10 !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że jesteś amatorką wszystkich gorzkich smaków :)Gorzka czekolada, borówki, brukselka...
      Ania

      Usuń