sobota, 9 września 2017

Zapiekanka z papryką, ziemniakami i serem halloumi


Choroba i urlop nie sprzyjają gotowaniu i dodawaniu postów. Mam nadzieję, że od drugiej połowy września będzie lepiej ;) Wracam z daniem, które nie wymaga żadnego wysiłku (nawet ziemniaków nie obieram do niego, tylko myję), smakuje za to tak, że musimy się powstrzymywać, aby nie jeść go codziennie ;) Jak się pewnie domyślacie, to ono gościło u nas najczęściej w ostatnich tygodniach. Przepis znalazłam w książce Nigella gryzie, ale nieco go zmieniłam. Zrezygnowałam z cebuli i batatów, za którymi nie przepadam, natomiast dałam więcej ziemniaków i sera, bo halloumi uwielbiamy :) 

1 czerwona papryka
1 żółta papryka
3 duże ziemniaki
4 łyżki oliwy
pieprz
czosnek
225 g sera halloumi

Rozgrzać piekarnik do 200°C. Z papryk usunąć gniazda nasienne. Papryki i ziemniaki pokroić w około dwucentymetrową kostkę. Przełożyć do miski, dodać oliwę oraz świeżo zmielony pieprz i dokładnie wymieszać, a następnie przełożyć do niskich naczyń do zapiekania. Do każdego wcisnąć 2 nieobrane ząbki czosnku. Piec przez około 40 minut, aż warzywa będą miękkie. Pokroić ser na plasterki.

Włączyć w piekarniku grill, na warzywach ułożyć plasterki sera i zapiekać około 5 minut, aż ser się zrumieni. Podawać gorące.



Akcję Warzywa psiankowate przygotowała autorka blogu Mops w kuchni.

2 komentarze:

  1. Halloumi to dla mnie nowum. Raz je usmażyłam na patelni grillowej i coś chyba poszło nie tak. Muszę spróbować upiec ten ser może? Zapiekanka rzeczywiście prosta do zrobienia i na pewno bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co poszło nie tak? On jest taki specyficzny, skrzypiący ;)Nie ma wielkiej różnicy między smażonym a pieczonym.

      Usuń