sobota, 18 marca 2017

Migdałowe kruche ciasto


Znudziło Wam się tradycyjne kruche ciasto? Wypróbujcie migałowe! :) Jeśli użyjecie migdałów, które nie są zmielone całkowicie na pył, tartaletki z tego przepisu zyskają interesującą, nieco ziarnistą teksturę. Przepis znalazłam w opakowaniu foremek firmy Tchibo, które tak zauroczyły mnie błękitno-beżową kolorystyką, że musiałam je mieć ;)

Ciasto nie nadaje się do wałkowania, należy nim wyłożyć foremki, dociskając je palcami do dna i brzegów. Dodatkowo można użyć specjalnego stempla. Wykładanie foremek wyłącznie przy użyciu stempla, jak sugerował przepis, u mnie się nie sprawdza, więc nie jest to niezbędny gadżet ;) Migdałowe ciasto rośnie mocniej niż kruche. Dodałam w przepisie nakłuwanie dna i ponowne chłodzenie już wyłożonych foremek, uważnie wysypywałam całą powierzchnię suszonym grochem, ale i tak w pobliżu brzegów nieco urosło. Nie przejmujcie się tym, że papier, którym przykryjecie ciasto, nieco się do niego w niektórych miejscach przyklei. Krem lub nadzienie to zakryje, a wszystkie niedogodności warte są smaku migdałowych tartaletek :)

Na 6 tartaletek o średnicy dna 7,5 cm:

150 g mąki
50 g mielonych migdałów
50 g cukru
szczypta soli
1 żółtko
125 g miękkiego masła

W misie robota umieścić mąkę, mielone migdały, cukier, sól, żółtko, i pokrojone w kostkę masło. Użyć końcówki do ucierania ciasta najpierw przez ½ minuty na 1 poziomie, a potem na 3 (w skali 1-7). Ucierać, aż składniki się połączą, a masa zacznie zlepiać się w kulę. Całość nie powinna trwać dłużej niż 2½-3½ minuty.

Kulę ciasta owinąć w folię i włożyć na pół godziny do lodówki. 

Foremki z wyjmowanym dnem wysmarować masłem. Ciasto podzielić na sześć równych porcji (ok. 65 g). Wyłożyć foremki ciastem, dociskając je do boków i dna (można potem użyć też specjalnego stempla oprószonego mąką). Plastikowym widelcem nakłuć kilka razy spód każdej tartaletki. Włożyć foremki na pół godziny do lodówki. 

Przykryć ciasto kawałkami papieru do pieczenia i obciążyć grochem. Piec w temperaturze 180°C przez 20-25 minut, aż ciasto będzie złociste.

Upieczone tartaletki umieścić na kratce, a po całkowitym wystudzeniu ostrożnie wyjąć z foremek.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz